Kano - survival trip Zweden 7 t/m 14 mei 2022

19 februari 2022 - Rijssen, Nederland

Naar aanleiding van het behalen van zijn master en mijn master in 2020, trakteer ik mij en mijn zoon op een actieve Kano-survival trip in Zweden. De Nederlandse organisator Surviking gaat die tocht verzorgen.

logo_SurvikingKanotrip01

Samen met nog 8 avontuur zoekers en twee gidsen gaan wij van 7 t/m 14 mei 2022 op pad.

De voorbereidingen zijn al begonnen. Heen- en terugreis heb ik uitgestippeld.

Reis_route_Zweden01  Kano_gebied_Zweden01

Op de heenreis gaan we met z’n tweeën de terugreis reis ik alleen. Mijn zoon gaat nog twee weken verder op zijn fiets door Zweden en terug naar Nederland.

Wij vertrekken op 6 mei, reizen naar Travemunde-Lubeck en van daar met de veerboot naar Malmö en dan door naar de verzamelplaats Scandiatrail AB (59.284821, 11.841040) in Zweden in totaal zo’n 1241 Km.

17 maart staat  een informatie avond gepland en kennismaken met de deelnemers. Uitleg krijgen over de  uitrusting die gebruikt wordt en tips & tricks krijgen over wat handig is om wel of niet mee te nemen.

Tot aanvang van de trip nog wel ffn werken aan mijn conditie. Daarvoor hebben wij een lijst met oefeningen gekregen die ervoor gaan zorgen dat er geen onnodige blessures worden opgelopen. Dus aan het werk……. (Wordt vervolgd)

Al lekker wat geoefend en gewandeld om wat conditie op te bouwen. Gisteren (17/3/22) ben ik naar Delfgauw geweest voor de informatie,- en kennismakingsbijeenkomst bij Surviking. Het was een lange rit ernaartoe (189km in 2 uur en 50 minuten), het was razend druk op de weg. Alsof de brandstof voor niets is.

Bij Surviking heb ik kennis gemaakt met de rest van de deelnemers. in totaal gaan we met 10 deelnemers en twee gidsen. Wij kregen uitleg over wat wij allemaal konden verwachten en de paklijst werd doorgenomen. Ook kregen wij vandaag de proviand (de maaltijden voor de tocht) alvast mee. Een doos vol ontbijt, lunch en diner in de vorm van gevriesdroogd voedsel, koud of warm water erbij en je hebt een volledige maaltijd (per dag ongeveer 1800 calorieën. Geadviseerd wordt om toch ook nog wat extra repen of snacks mee te nemen.